TraczykLeather to marka ręcznie robionych personalizowanych produktów ze skóry. Jest to firma z wieloletnimi tradycjami, prowadzona przez rodzinę, która od trzech pokoleń specjalizuje się w tworzeniu skórzanych produktów, od drobiazgów jak breloczki po buty i torby.
Klient trafił do nas z pomysłem na rozpoczęcie sprzedaży internetowej swoich produktów, które do tej pory sprzedawał tylko tradycyjnie, skupiając się na rynku lokalnym. Aby to zrealizować, postanowiliśmy stworzyć dla niego platformę eCommerce o unikalnym designie, który oddawałby charakter marki i wyróżniał ją spośród konkurencji. Kluczowe dla nas było zapewnienie łatwego zarządzania produktami i treściami, a także szybkości działania strony i jej responsywności. Projekt zakładał również możliwość rozbudowy sklepu o nowe funkcje w przyszłości.
Rozpoczęliśmy projekt od zdefiniowania wymagań klienta i przygotowania planu, a następnie podzieliliśmy go na fazy i ustaliliśmy harmonogram prac. Realizowaliśmy sklep internetowy w metodologii Agile, gdzie zadania wykonywaliśmy w formie jednotygodniowych sprintów, a po każdym spotykaliśmy się z klientem, by omówić postęp prac. Podczas implementacji najważniejszy był stały kontakt z klientem, co pozwoliło nam szybko omawiać najważniejsze sprawy i wprowadzać zmiany w projekcie. Rozpoczęliśmy tworzenie sklepu internetowego od stworzenia makiety UX, którą po akceptacji przez klienta uzupełniliśmy o design. Interfejs użytkownika zaprojektowaliśmy tak, aby zagwarantować jak najprostszy proces zakupowy. W ramach tworzenia identyfikacji wizualnej zaprojektowaliśmy również nowy logotyp dla części marki offline. Kiedy makiety UX i design były gotowe, przystąpiliśmy do implementacji platformy sprzedażowej. Projekt został zaimplementowany w koncepcji headless eCommerce, gdzie część frontendu sklepu internetowego stworzyliśmy przy użyciu technologii NextJs, zapewniającej szybkość strony i jej responsywność. NextJs pozwala także na optymalizację pod kątem SEO i dobre pozycjonowanie. Część backendu sklepu została zbudowana w technologii Saleor, nowoczesnej platformie eCommerce, która pozwala tworzyć bardzo szybkie sklepy internetowe. Saleor jest oprogramowaniem typu open source, co oznacza, że zyskuje dużą społeczność i szybko się rozwija. Technologia Saleor została zbudowana z myślą o koncepcji headless eCommerce, co w połączeniu z technologią NextJs daje pełną elastyczność i możliwość większości integracji narzędzi eCommerce, takich jak CMS, PIM itd. W projekcie wykorzystaliśmy panel admina Saleor, który został stworzony w technologii React. W sklepie internetowym wykorzystaliśmy kilka integracji eCommerce. Została podłączona bramka płatności Stripe oraz Paczkomaty Inpost w celu umożliwienie wyboru paczkomatu jako metody dostawy zamówienia. Klient zdecydował się na podłączenie Stripe ze względu na wiele możliwych sposobów płatności i automatyczną integrację z polską bramką płatności Przelewy24, która umożliwiła płatność min. Blik. Wybór bramki Stripe był również podyktowany zamiarem sprzedaży zagranicznej. Z tego względu sklep internetowy został wyposażony również w dwie wersje językowe, polską i angielską. Panel admina Saleor umożliwia łatwe zarządzanie produktami oraz contentem sklepu dla obu języków. W celu zapewnienia bezpieczeństwa sklepu i zgodności z prawem sklep został wyposażony w certyfikat SSL oraz wtyczkę do obsługi cookies. Certyfikat SSL gwarantuje bezpieczne połączenie ze stroną i wpływa pozytywnie na pozycjonowanie SEO platformy sprzedażowej. Zaimplementowana wtyczka do cookies jest zgodna z wytycznymi RODO i pozwala na zarządzanie preferencjami, które cookies'y użytkownik chce zaakceptować podczas używania platformy eCommerce. Gotowy sklep internetowy wdrożyliśmy na serwerze VPS przy użyciu Dockera, który gwarantuje odpowiednie bezpieczeństwo i dostarczenie aplikacji ze wszystkimi potrzebnymi zależnościami i wybranym systemem operacyjnym. Dla optymalizacji dodatkowo w projekcie został zastosowany Redis. Jest to nierelacyjna baza danych, która świetnie sprawdza się przy cache’owaniu danych i zapewnia natychmiastową odpowiedź bazy na zapytania. Zdjęcia w projekcie serwowane są przez usługę Amazon AWS S3. AWS jest to usługa pamięci masowej oferowana przez Amazon. Usługa zapewnia łatwy i szybki dostęp do zdjęć, wskutek czego sklep ładuje się bardzo szybko.
Stworzyliśmy platformę eCommerce, która spełniła wymagania klienta i pozwoliła marce TraczykLeather rozpocząć sprzedaż internetową. Sklep posiada prosty minimalistyczny design, który pasuje do produktów marki. Wykorzystana technologia umożliwi w przyszłości dalszy rozwój platformy w miarę wzrostu biznesu klienta. Zoptymalizowany projekt poddaliśmy testom wydajności przy użyciu narzędzia Gtmetrix. Połączenie zastosowanych technologii: NextJs (frontend), Saleor (eCommerce), Redis (cache), Amazon AWS S3 (serwowani zdjęć); przyniosło znakomity efekt. Sklep podczas testów otrzymał najwyższą możliwą ocenę A. Wydajność platformy została oceniona na 99% a budowa jej struktury na 95%. Tak dobry wynik zapewnia najlepsze możliwe doświadczenia użytkownika podczas procesu zakupowego.
Po pierwszych dwóch spotkaniach z zespołem Rigby, byłem przekonany, że chcę z nimi pracować. Była to dobra decyzja. Są pasjonatami tego, co robią. Byłem zaskoczony ich zaangażowaniem w projekt.
Właściciel w Traczyk Leather
Rigby Sp. z o.o
Al. Rejtana 20A, 35-310 Rzeszów
Ul. Robotnicza 42A, 53-608 Wrocław
Prawa autorskie @ 2023 Rigby - Wszelkie prawa zastrzeżone
Stworzone z ❤️ przez Rigby
Built using Next.js & Strapi. Hosted on Vercel & DigitalOcean. 🚀