Instagram nie jest już platformą tylko do oglądania zdjęć i utrzymywania kontaktu ze znajomymi. Stał się on pełnoprawnym narzędziem marketingowym, z którego korzystają miliony firm i użytkowników.

Obecnie Instagram to ok. 500 milionów aktywnych użytkowników każdego dnia, osób szukających rekomendacji i inspiracji. Z czego 90% użytkowników obserwuje chociaż jeden profil biznesowy, a aż 44% używa platformy do robienia zakupów. Użytkownicy, przeglądając zdjęcia i filmy ulubionych marek, spędzają średnio 53 minuty dziennie.

Imponujące zasięgi, prawda?

Jak możesz się domyślić, tak duże zasięgi Instagrama dają ogromny potencjał na promocję produktów i dotarcie do nowych klientów. Jeśli czujesz, że Twój produkt może być atrakcyjnie przedstawiony w formie zdjęć i filmów to radzimy Ci nie zwlekać i czym prędzej pomyśleć nad sprzedażą na Instagramie.

Czym właściwie jest sklep na Instagramie, w jaki sposób pomoże Ci rozwinąć biznes i jak możesz go założyć?

Jak wygląda prowadzenie sklepu na Instagramie?

Instagram to miejsce pozwalające zobaczyć wiele interesujących ludzi, którzy niejednokrotnie przedstawiają kreatywne oraz inspirujące ujęcia ze swojego życia. Obserwujemy ich ubiór oraz rzeczy, których używają. Kiedy coś nam się spodoba, mówimy sami do siebie “ja też chcę to mieć”. Instagram wyszedł naprzeciw temu oczekiwaniu i tak, zamiast wyszukiwać godzinami zaobserwowany produkt, możemy kliknąć jego oznaczenie i przejść bezpośrednio do zakupu. Instagram pozwala robić zakupy dzięki zdjęciom i filmom z oznaczonymi produktami. Dzięki temu znacznie skraca ścieżkę zakupową klienta i pozwala mu szybko dowiedzieć się więcej o danym produkcie.

Obecnie sprzedaż na Instagramie zapewnia możliwość przejrzystego przedstawienia oferty naszego sklepu oraz historii i charakteru naszej marki. Posiadając konto firmowe, możemy utworzyć w naszym profilu zakładkę sklep i następnie dodawać nasze produkty. Produkty na Instagramie mogą być przyporządkowane do kolekcji, co pozwoli stworzyć nam np. nowości, bestsellery, promocje czy wyróżnić sezonowe trendy.

Kiedy sklep zostanie skonfigurowany, na stronie profilu pokaże się przycisk “Zobacz sklep”. Po jego kliknięciu zobaczymy listę produktów sklepu oraz będziemy mieli możliwość wejść w produkt, zobaczyć jego opis i przejść do witryny sklepu.

Jednak najciekawszą funkcją Instagrama, która odróżnia go od zwykłego sklepu internetowego, jest możliwość oznaczania produktów ze sklepu w zdjęciach i filmach. Post ze znacznikiem produktu rozpoznamy poprzez białą ikonę torby w prawym górnym rogu posta.


Pozwala to nie tylko zobaczyć dany produkt, ale przy okazji go poznać, zrozumieć jak działa lub jak w przypadku odzieży zainspirować się, z czym dany produkt możemy skomponować. Jeśli post zachęcił użytkownika do dowiedzenia się więcej o produkcie, to bezpośrednio z niego może przejść na stronę ze szczegółami. Po kliknięciu w post użytkownik zobaczy tytuł znacznika oraz cenę produktu. Następnie po jego kliknięciu zostanie przekierowany na stronę produktu. Warto również wspomnieć, że posty ze znacznikami mogą być promowane w formie reklamy. Znacznie zwiększy to ich zasięg i pozwoli poznać produkt szerszej grupie odbiorców.


Kto może prowadzić sklep na Instagramie?

Sklep na Instagramie może prowadzić każdy, kto sprzedaje produkt fizyczny i posiada własny sklep online. Warto wcześniej zapoznać się z regulaminem i zasadami obowiązującymi w sprzedaży na Instagramie i upewnić się, czy nasz produkt nie został zabroniony. Z przedmiotów, które nie mogą być sprzedawane za pośrednictwem tej platformy, wyróżnimy na przykład suplementy diety, alkohol i artykuły dla dorosłych. Polecamy zapoznać się z całym regulaminem, który znajduje się pod tym linkiem: Regulamin.

Jakie korzyści daje podpięcie sklepu do Instagrama?

Karta zakupów na stronie głównej Instagrama to miejsce, w którym użytkownicy mogą odkrywać nowe marki, produkty i oferty spersonalizowane pod kątem ich preferencji. Świadome prowadzenie sklepu na Instagramie pozwala dotrzeć do nowych klientów i utrzymać relację z obecnymi. Jest to społeczność ludzi, którzy kochają ciekawe marki i zakupy online. Na potwierdzenie tej tezy przytoczymy dane z Instagrama. Prawie połowa ankietowanych korzysta z Instagrama do robienia cotygodniowych zakupów. 90% użytkowników Instagramu przegląda profile firmowe i 50% potwierdza, że bardziej interesuje sie marką kiedy widzi jej reklamę na Instagramie. Instagram pozwala na zbudowanie społeczności grona wiernych fanów wokół profilu, którzy będą chcieli być częścią marki, podzielać jej wizję i wartości.

Jak prowadzić sklep na Instagramie.

Po podjęciu decyzji o chęci prowadzenia sprzedaży na Instagramie oraz sprawdzeniu, czy nasz produkt jest zgodny z zasadami Instagrama, możemy zabrać się za konfigurację.

Przede wszystkim będziemy potrzebowali konto firmowe na Instagramie. Jeśli już posiadamy konto, ale jest ono w wersji prywatnej, to bez problemu w ustawieniach możemy przekształcić je na wersję biznesową. Konto firmowe jest rozbudowane o dodatkowe funkcje dla rozwoju biznesu takie jak: rozszerzone statystyki, narzędzia do promocji czy właśnie tworzenie katalogu sklepu.

Teraz, jak stworzyć sklep?


Musimy wejść w ustawienia Instagrama, kolejno w zakładkę “Firma” i kliknąć przycisk “Skonfiguruj zakupy na Instagramie”. Zostanie otworzony konfigurator sklepu, który poprowadzi Cię sprawnie przez cały proces. Początkowo zostaniesz poproszony o połączenie konta Instagrama z kontem Facebooka. To właśnie z Facebooka będą zaciągane Twoje produkty. W jego obrębie znajduje się Menedżer firmy, w którym będziesz miał możliwość dodawania produktów lub zaciągnięcia ich poprzez zewnętrzne integracje z Twoim sklepem internetowym.
Tak przygotowane konto zostaje poddane weryfikacji. Może to trwać od kilkunastu minut do nawet kilku dni. W tym czasie możesz zastanawiać się już nad postami, w których oznaczysz swoje produkty oraz nad ich promocją. Zweryfikowany sklep jest gotowy do prezentowania Twojej marki nowym obserwującym profilu.


Dowiedz się więcej

Chciałbyś dowiedzieć się, jak Instagram może pomóc w Twoim biznesie oraz jak go zintegrować z Twoją platformą eCommerce? Skorzystaj z możliwości darmowej konsultacji lub napisz do nas przez formularz kontaktowy.