Przyszłość eCommerce: Dlaczego warto postawić na technologię Medusa.js?

Autor Karolina Jakubowicz

Featured image

Rywalizacja w branży eCommerce staje się coraz bardziej intensywna, co sprawia, że przed przedsiębiorcami pojawia się pytanie, jak zachować swoją pozycję na czele. Jednym z rozwiązań, które zapowiada rewolucję w eCommerce, jest technologia Medusa.js. Warto zgłębić jej możliwości i zrozumieć, dlaczego można ją uznać za przyszłość handlu internetowego.

Czym jest Medusa.js?

Medusa.js to platforma headless eCommerce w podejściu modułowym. Oznacza to, że część wizualna (frontend) i logika biznesowa (backend) są oddzielone. Dodatkowo poszczególne elementy platformy eCommerce są oddzielnymi modułami, które współpracują ze sobą.

Przykładowo wydzielony jest moduł koszyka, produktów oraz zarządzania zamówieniami. Takie podejście wraz z otwartym kodem zapewniają elastyczność i dzięki temu jest to system, który może być łatwo dopasowany do każdego modelu biznesowego.

Jest to produkt tworzony na licencji open-source co oznacza, że jest w pełni darmowy, dostępny dla każdego i rozwijany przez społeczność. Obecnie istnieje ponad 20 000 sklepów opartych o tę technologię a jej otwarty kod źródłowy został polubiony przez ponad 19 000 programistów na GitHubie.

Medusa 1.png

Korzyści i możliwości wynikające z zastosowania platformy Medusa.js w sklepie online

medusa pl.png

Elastyczna i modułowa struktura

Elastyczna i modułowa struktura Medusa.js umożliwia deweloperom dostosowywanie platformy do Twoich potrzeb oraz dodawanie lub usuwanie funkcji zgodnie z konkretnymi wymaganiami.

Medusa to system oparty na wtyczkach, które umożliwiają programistom łatwe rozszerzanie funkcjonalności Twojej platformy. Dostępnych jest wiele wtyczek dla różnych zastosowań, takich jak zaawansowane funkcje zarządzania stanem magazynowym, produktami oraz zamówieniami, czy integracja z usługami zewnętrznymi.

Jednak największą zaletą tego rozwiązania jest to, że sami możemy dopisywać kod (czyli funkcjonalności) do systemu, tak jak potrzebujemy. Nic nas tutaj nie ogranicza.

Co więcej, wszystkie moduły, niezbędne do Twojej aplikacji są dostępne zarówno od strony frontendu, jak i backendu oraz panelu administracyjnego. Jakie mamy korzyści z tej funkcjonalności?

Stworzenie sklepu w jak najkrótszym czasie to jedno, ale kolejną zaletą jest możliwość użycia tylko wybranych komponentów Medusy. Przykładowo, jeżeli wszystkie informacje o produktach posiadasz już w innym miejscu (na przykład w systemie PIM), z którym dobrze Ci się pracuje, to możesz korzystać tylko i wyłącznie z modułu zamówień, nie przenosząc wszystkich danych do platformy Medusa.js.

Wydajność

Jedną z głównych zalet Medusy jest jej wysoka wydajność. Dzięki architekturze headless system ten działa błyskawicznie, co przekłada się na szybkie ładowanie stron internetowych oraz płynne przeglądanie ofert sklepów online. To istotny czynnik wpływający na satysfakcję klientów. Na jego temat wgłębiliśmy się w artykule o tym, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo online to priorytet, zwłaszcza w sklepach internetowych, gdzie dokonywane są płatności. Systemy autentykacji są robione przez całą społeczność Medusy, co pomaga w minimalizacji ryzyka ataków hakerskich i kradzieży danych osobowych klientów.

Personalizacja

Integrując Medusę z takimi narzędziami jak Algolia jesteśmy zdolni do personalizacji oferty Twojego sklepu. Dzięki analizie danych i zachowań użytkowników system ten jest w stanie dostarczać spersonalizowane rekomendacje produktów. Na skutek tego, klienci są bardziej skłonni do dokonywania zakupów.

Ponadto mamy możliwość wprowadzania kodów rabatowych, list cenowych, obsługiwania kart podarunkowych, czy grupy klientów. Widać więc, że system ten przynosi wiele korzyści zarówno sklepom B2B, jak i B2C.

Rozszerzalność

Medusa.js jest elastycznym rozwiązaniem, które można łatwo dostosować do różnych branż i rodzajów sklepów online. Bez względu na to, czy prowadzisz sprzedaż B2C, B2B, Multi-Vendor Marketplace, czy prostą sprzedaż w aplikacji webowej, Medusa może być dostosowana do twoich potrzeb.

Sprzedaż wielokanałowa

Sprzedawcy mogą oferować różne produkty i oferty na stronie internetowej, inne w aplikacji mobilnej (którą też można połączyć z systemem Medusa), jeszcze inne, np. w asystentach głosowych.

Obsługa wielu opcji płatności, dostawy, walut i regionów

Medusa.js oferuje wbudowane wsparcie dla popularnych bramek płatności, a także obsługuje integracje wysyłek z głównymi przewoźnikami, umożliwiając handlowcom usprawnienie ich procesów wysyłkowych. Ta elastyczność pozwala firmom wybierać opcje płatności i dostawy, które najlepiej odpowiadają potrzebom ich klientów. Platforma ta wspiera również obsługę wielu walut oraz regionów.

Język JavaScript

System ten napisany jest w języku JavaScript, który obecnie cieszy się największą popularnością wśród programistów (Źródło). Oznacza to, że nietrudno będzie znaleźć programistę, który taki projekt utrzyma.

Wyzwania i ryzyka związane z technologią Medusa

Mimo iż korzystanie z systemu jest w pełni darmowe, to technologia Medusy wymaga odpowiedniej infrastruktury technicznej, co może stanowić wyzwanie dla niektórych firm. Konieczna może być zmiana hostingów na wspierające aplikacje Node.js. Dostępnych rozwiązań serwerów, na których możemy z łatwością postawić Meduse jest jednak sporo, np. DigitalOcean lub AW.S

Oprócz tego Medusa.js to stosunkowo młoda technologia, która rozwija się od 2021 roku, dlatego nie ma jeszcze zbyt wielu ekspertów na rynku, którzy się w niej specjalizują. Jednak liczba specjalistów ciągle rośnie, więc powoli przestaje to być problem. Ponadto możemy liczyć na wsparcie ogromnej społeczności, która już powstała wokół Medusy.

Jakie są perspektywy rozwoju tej platformy?

Obecnie Medusa.js zajmuje pierwsze miejsce w rankingu 20 najlepszych projektów open-source związanych z eCommerce (Źródło). Jej wszechstronność i wydajność konkuruje nawet z płatną platformą Shopify. Co ważniejsze, twórcy Medusa.js co tydzień dostarczają nowe funkcje oraz aktualizacje, aby zapewnić ciągły rozwój technologii oraz powiew świeżości na rynku.

Warto również zaznaczyć, że Medusa posiada rozbudowaną społeczność programistyczną, co oznacza, że istnieje wiele źródeł wsparcia i dostępnych materiałów do nauki.

Wykorzystanie Medusa.js na przykładzie marki Unitra

Unitra nawiązała z nami współpracę w celu wdrożenia nowoczesnego rozwiązania open-source, które nie ograniczy jej dalszego rozwoju i pozwoli wprowadzać dalsze innowacje w przyszłości. Wielki powrót marki miał być widoczny nie tylko w jej produktach, ale i w sieci. Opracowaliśmy platformę, która korzysta z silnika eCommerce Medusa, zapewniając prostotę użytkowania, szybkie ładowanie na całym świecie, wydajność i brak ograniczeń w dalszym rozwoju.

Więcej o współpracy i wykorzystanych rozwiązaniach przeczytasz w naszym case study.

unitra.png

Medusa = przyszłość eCommerce

W dużym uproszczeniu Medusa.js jest przyszłością, gdyż posiada wiele przydatnych i łatwych we wdrożeniu funkcjonalności, mocno się rozwija i ma za sobą duże community. Jej założyciele stale dbają o zwiększanie jej potencjału oraz wzmacnianie pozycji na rynku technologicznym.

Rozpoczęcie pracy z Medusą może wydawać się skomplikowane, gdyż tylko kilka firm na świecie, w tym Rigby, oferuje wsparcie i gotowe rozwiązania, które ułatwiają ten proces. Ich listę znajdziesz na stronie Medusy w sekcji Medusa Experts. Na ich stronie znajdziemy również wiele poradników na temat implementacji oraz budowy sklepu na tej platformie.

Firmy, które zrozumieją potencjał Medusy i odpowiednio ją wdrożą, mogą osiągnąć przewagę nad konkurencją na rynku online. Nadchodzi czas, kiedy warto zastanowić się nad implementacją tej technologii, która zmieni sposób, w jaki rozwijamy eCommerce.

Przekształć z nami swój eCommerce, dzięki Medusa.js

Porozmawiajmy o Twoim projekcie

Inne posty na blogu

Maintance mode w aplikacjach Next.js

Jak zaimplementować maintenance mode w Next.js? Czy jest to równie proste, co kilkuminutowa konfiguracja wtyczki w WordPress’ie? Oczywiście, że tak!

Medusa vs Magento: Całkowity koszt posiadania

Magento, w porównaniu do Medusy, może prowadzić do wyższych kosztów długoterminowych z powodu swojej licencji oraz ryzyka związanego ze stopniowym spadkiem popularności języka PHP...

Opowiedz nam o swoim projekcie

Myślisz o nowym projekcie? Zrealizujmy go!

Naciskając „Wyślij wiadomość” udzielasz nam, tj. Rigby, zgody na email marketing naszych usług w ramach komunikacji dotyczącej Twojego projektu. Zgodę możesz wycofać, np. pisząc na adres hello@rigbyjs.com.
Więcej
placeholder

Grzegorz Tomaka

Co-CEO & Co-founder

LinkedIn icon
placeholder

Jakub Zbaski

Co-CEO & Co-founder

LinkedIn icon